بازرگان| وارد شوید| ثبت نام کنید

ضمانت بازگشت کالا

7  روز ضمانت بازگشت کالا

آسودگی خاطر و رضایت‌مندی کاربران  همواره اولویت اصلی بازرگان بوده است و همکاران ما می کوشند تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتریانمان برسد. با وجود ارائه پشتیبانی کامل بازرگان؛ اما ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسائلی روبرو شوند که در چنین مواردی خدمات پس از فروش بازرگان برای ایشان در نظر گرفته شده است.

  تمامی محصولات و خدمات  دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا خواهند بود. (زیر نظر نماینده انحصاری هر برند در ایران)

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

الف) اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد.

1-  اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا،  بصورت مکتوب به واحد پشتیبانی بازرگان اطلاع داده شود.

2-  لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن خودداری گردد.

3-  استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بازرگان بازگردانده شود.

4- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را مسدود می نماید.

5- این خدمت شامل ِ اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از محصول ایجاد شود، نخواهد بود.

استفاده نادرست پس از تحویل محصولات شامل مواردی مانند : حمل و نقل و جابجایی نامناسب، نصب و راه‌اندازی غیر استاندارد، تنظیمات نادرست، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای محصول ) است.

ب) اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات صفحه محصول آنلاین مغایرت داشته باشد.

1-  وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش بازرگان از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.

2-  اگر مغایرت، بدون بازشدن محصول قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید مرسوله در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نگردد.

3- در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.

4- استفاده از این خدمت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بازرگان بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را مسدود می نماید.

ج) اگر مشتری از خرید خود منصرف شود.

1-  اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشهای بازرگان اطلاع داده شود.

2- اگر پس از ارسال کالا، مشتری از خرید خود منصرف گردد، به دلیل رعایت حقوق کلیه مصرف کنندگان و قوانین و مقررات صنفی، امکان مرجوع کالا به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.

د) اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

1- آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش بازرگان اطلاع داده شود.

2- با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل خواهد بود و اما بازرگان در کنار شما خواهد بود تا پیگیری ها به راحتی میسر باشد.

3-  استفاده از این خدمت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بازرگان بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

4-  کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش بازرگان ارسال شود.

5- در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری حتما از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به بازرگان بازگردانده شود.

هـ) کالا را چطور ارسال کنید؟

1- لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

2- از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش بازرگان جداً، خودداری کنید.

3- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند جعبه، ساک دستی، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، بند و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

4- برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد(در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید)

5- فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید.

6- اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

7-  اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با بازرگان تماس بگیرید.

8- در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید.

9- لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

10- از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم ، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

بسته خود را به آدرس: استان تهران، شهر تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان مکران جنوبی، پلاک 1/20، کدپستی 1994733119 – واحد خدمات پس از فروش ارسال کنید.

و) هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

1- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش بازرگان برسد، هزینه‌های ارسال بر عهده‎ی بازرگان خواهد بود.

2-  برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه مرسوله به شرکت بازرگان ارسال شود.

د) پس از رسیدن و دریافت مرسوله توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

1-  کارشناسان خدمات پس از فروش بازرگان ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان بازرگان تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ بازرگان بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، بازرگان تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

2- اتمام موجودی محصولات و یا تغییرات قیمت آنان در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و بازرگان در قبال تهیه همان محصول و یا تغییرات قیمت آن هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را می‌پذیرد.

3- پس از دریافت و پذیرش مرسوله ارسال شده مرجوعی توسط بازرگان، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 24 تا 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.

4- کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت بازرگان هستند، لذا علیرغم تصور آن ‌که تست آسیب محصول (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا 24 الی 48 ساعت در نظر گرفته شده است، ولی خدمات مشتریان بازرگان،  تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

5- از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

6- ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش بازرگان است.

رفتن به بالای صفحه

بازرگان، عضو شتابدهنده راه ابریشم

سامانه جامع ارائه محصولات آموزش محور
سامانه یکپارچه بازرگان، راهی آسان، سریع و مطمئن برای مقایسه، خرید و حتی فروش محصولات و خدمات آموزشی در کشور است. بازرگان، با ارائه واحدهای نمایندگی در سراسر ایران بزرگ، ظرفیتی بی نظیر در توسعه دانش و خلاقیت است. دسترسی به کتب زبان های خارجه، دوره های آموزشی و آموزش های تخصصی شغلی از برترین خدمات بازرگان است. سامانه یکپارچه بازرگان، قدرت گرفته از شتاب دهنده راه ابریشم است.
رویکرد بازرگان، ارائه خدمات جامع آموزشی برای ایرانیان در هر زمان و هر نقطه است

۰۲۱۲۶۷۵۱۵۰۷
با ما در تماس باشید

کلیه حقوق برای همرسان آموزشی بازرگان است. 2021@